Najważniejsze zasady zdrowego odżywiania

0
34

Jak się zdrowo odżywiać?

Zdrowa, zbilansowana dieta jest ważną częścią utrzymania dobrego zdrowia i może pomóc Ci poczuć się najlepiej.

Oznacza to spożywanie szerokiej gamy produktów spożywczych we właściwych proporcjach oraz spożywanie odpowiedniej ilości jedzenia i napojów w celu osiągnięcia i utrzymania zdrowej masy ciała.

Osoby o szczególnych potrzebach dietetycznych lub chorobach powinny zwrócić się o poradę do lekarza lub zarejestrowanego dietetyka.

Jak przestrzegać diety?

Odżywianie się pożywną dietą ma wiele zalet, w tym potencjalną utratę wagi. Ważne jest jednak ustalenie realistycznych oczekiwań.

Na przykład, jeśli zmuszasz się do zbyt szybkiego odchudzania, twój plan osiągnięcia lepszego zdrowia może się nie powieść. Naukowcy odkryli, że osoby otyłe, które spodziewały się dużej utraty wagi, częściej rezygnują z programu odchudzania w ciągu 6–12 miesięcy.

Ustalenie bardziej realistycznego i osiągalnego celu może zniechęcić Cię, a nawet może prowadzić do większej utraty wagi.

Zdrowe odżywianie – skutki

Niezdrowa dieta może prowadzić do otyłości, co może zwiększać ryzyko zachorowania na raka. Ważenie w zdrowym zakresie może zmniejszyć to ryzyko. Ponadto w 2014 r. Amerykańskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej poinformowało, że otyłość przyczyniła się do pogorszenia perspektywy osób chorych na raka. Jednak diety bogate w owoce i warzywa mogą pomóc w ochronie przed rakiem.

W oddzielnym badaniu z 2014 r. Naukowcy odkryli, że dieta bogata w owoce zmniejsza ryzyko nowotworów górnego odcinka przewodu pokarmowego. Odkryli również, że dieta bogata w warzywa, owoce i błonnik obniża ryzyko raka jelita grubego i że dieta bogata w błonnik zmniejsza ryzyko raka wątroby.

Wiele fitochemikaliów znajdujących się w owocach, warzywach, orzechach i roślinach strączkowych działa jako przeciwutleniacze, które chronią komórki przed uszkodzeniami, które mogą powodować raka. Niektóre z tych przeciwutleniaczy obejmują beta-karoten, likopen oraz witaminy A, C i E.

Próby na ludziach nie przyniosły jednoznacznych rezultatów, ale wyniki badań laboratoryjnych i badań na zwierzętach powiązały niektóre przeciwutleniacze ze zmniejszoną częstością uszkodzeń spowodowanych przez wolne rodniki związane z rakiem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here