Kiszone buraki i jego dobroczynne właściwości na ludzki organizm

0
130

Jak pić sok z buraka?

Obecnie nie ma oficjalnych zaleceń dotyczących dawkowania soku z buraków.

Według badań z 2014 r. Picie jednej szklanki soku z buraków dziennie o pojemności 250 ml może obniżyć ciśnienie krwi. Sok nie spowodował żadnych poważnych skutków ubocznych, ale uczestnicy zgłosili zmianę koloru moczu.

Autorzy zauważyli, że zdolność soku z buraków do obniżania ciśnienia krwi zależy od stężenia azotanów, które mogą się znacznie różnić między różnymi sokami z buraków. Autorzy zalecają stężenie 4 milimoli na litr (mmol) azotanu w celu obniżenia ciśnienia krwi u zdrowych osób dorosłych.

Jakie są właściwości soku z buraka i dlaczego warto go wprowadzić w codzienną dietę?

Buraki są bogate w żelazo, niezbędny składnik czerwonych krwinek. Bez żelaza krwinki czerwone nie mogą transportować tlenu w organizmie.

Bądź na bieżąco Pobierz nasz bezpłatny codzienny biuletyn
Masz pytania. Mamy odpowiedzi. Fachowe, oparte na dowodach porady dostarczane prosto do skrzynki odbiorczej, aby pomóc ci przejąć kontrolę nad swoim zdrowiem

Przepis na kiszone buraki

Ludzie mogą robić sok z buraków w domu za pomocą sokowirówki, blendera lub robota kuchennego.

Jak przygotować buraki:

Przytnij buraki przed ich dokładnym umyciem. Pozostaw nietkniętą skórę buraków, aby uzyskać dodatkowe składniki odżywcze.
Pokrój buraki na małe kawałki.
Jak wycisnąć soki z buraków:

Ustaw sokowirówkę z miską lub dzbankiem w pozycji, aby złapać odrzucony materiał.
Podawaj kawałki buraków do sokowirówki pojedynczo.
Wlej sok z buraków do szklanki i natychmiast wypij lub umieść w lodówce, aby się ochłodzić.

Jak mieszać buraki:

Umieść kawałki buraków w blenderze i dodaj odrobinę wody, aby zmiękczyć buraki.
Mieszaj, aż będzie gładka.
Usuń duże kawałki z soku za pomocą ściereczki serowej lub sitka o drobnych oczkach.
Odrzuć miąższ i wlej sok z buraków do szklanki. Schłodzić w lodówce lub od razu podać.
Ludzie mogą pić sok z buraków samodzielnie lub mieszać go z sokiem z innych owoców i warzyw.

Następujące zdrowe składniki mogą dodać aromatyczny akcent:

  • owoce cytrusowe
  • jabłko
  • marchewka
  • ogórek
  • imbir
  • Mennica
  • bazylia

Ludzie mogą również kupować sok z buraków w lokalnym sklepie spożywczym lub wybierać między markami online.

Ważne jest, aby sprawdzić etykietę odżywczą na produktach i unikać soków zawierających dodatek cukrów i konserwantów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here