Witamina B12 w diecie

0
303

W czym można znaleźć witaminę B12?

Mięsa narządów to jedne z najbardziej pożywnych pokarmów. Wątroba i nerki, zwłaszcza jagnięce, są bogate w witaminę B12. 3,5 uncji (100 gramów) porcji wątroby jagnięcej stanowi niewiarygodne 1500% RDI dla witaminy B12.

Podczas gdy wątroba jagnięca ma wyższą zawartość witaminy B12 niż wątroba wołowa lub cielęca, dwie ostatnie zawierają około 990% RDI na 3,5 uncji (100 gramów). Wątroba jagnięca jest również bardzo bogata w miedź, selen oraz witaminy A i B2.

Nerki jagnięce, cielęce i wołowe są również bogate w witaminę B12, zapewniając około 1300% RDI na 3,5 uncji (100 gramów) porcji. Zapewniają również ponad 100% RDI dla witaminy B2 i selenu.

Dlaczego witaminy są tak ważne dla zdrowia?

Każdego dnia twoje ciało wytwarza skórę, mięśnie i kości. Wydobywa bogatą czerwoną krew, która przenosi składniki odżywcze i tlen do odległych placówek i wysyła sygnały nerwowe przeskakujące tysiące kilometrów ścieżek mózgowych i ciała. Formułuje także posłańców chemicznych, które przemieszczają się z jednego narządu do drugiego, wydając instrukcje, które pomagają utrzymać twoje życie.

Ale aby to wszystko zrobić, twoje ciało potrzebuje surowców. Należą do nich co najmniej 30 witamin, minerałów i składników diety, których organizm potrzebuje, ale nie jest w stanie wyprodukować samodzielnie w wystarczającej ilości.

Witaminy i minerały są uważane za niezbędne składniki odżywcze – ponieważ działając wspólnie, pełnią setki ról w ciele. Pomagają podeprzeć kości, leczą rany i wzmacniają układ odpornościowy. Przekształcają także żywność w energię i naprawiają uszkodzenia komórkowe.

Czym jest witamina D3 i K2?

Utrzymanie zdrowych kości to nie tylko zwiększenie spożycia wapnia. Czy wiesz, że oprócz wapnia powinieneś również przyjrzeć się witaminom D i K2?

Witamina D3 i witamina K2 zapewniają łatwe wchłanianie wapnia i dotarcie do masy kostnej, zapobiegając zwapnieniu tętnic. Pomagamy zachować zdrowie serca i kości.

Oddzielnie, K2 reguluje normalne krzepnięcie krwi, podczas gdy D3 wspiera zdrowy układ odpornościowy i wspiera funkcję mięśni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here