Jak schudłam 30 kg? Moja historia w pigułce

0
146

Dawanie sobie 30 dni lub około miesiąca, aby schudnąć, to świetny cel. W ciągu miesiąca możesz wprowadzić wiele zmian, które nie tylko znacząco wpłyną na twoją wagę, ale także na ogólny wygląd i zdrowie. Zasadniczo nie zaleca się utraty więcej niż pół kilograma na tydzień lub około czterech do pięciu kilogramów na miesiąc. [1] Szybka utrata masy ciała nie zawsze jest bezpieczna i trwała w długim okresie. Jeśli więc planujesz stracić sześć kilogramów w ciągu miesiąca, może to nie być realistyczny cel. Ale jeśli odpowiednio dostosujesz swoją dietę, plan sportowy i styl życia, możesz zbliżyć się do celu, jakim jest utrata sześciu kilogramów w ciągu miesiąca.

28-latek traci 11 kilogramów w ciągu 24 godzin

Zrzuć kilka kilogramów w mgnieniu oka – to z pewnością marzenie wielu osób, które mają o kilka kilogramów za dużo na żebrach. Sportowiec fitness niedawno pokazał, że ten sen można zrealizować dość łatwo. 11,3 kilograma Ross Edgley stracił w ciągu 24 godzin.

Eksperyment nie powinien być animowany jako wzór do naśladowania dla kopiowania. Zamiast tego Edgley chciał pokazać, że informacja na skali ciała nie powinna dawać powodów do radości lub frustracji. Zawartość wody w ciele podlega silnym wahaniom. Upragnionej utraty tkanki tłuszczowej nie można dokładnie prześledzić ze zmianą wagi.

28-letni autor i naukowiec sportowy przeszedł radykalną dietę, która zdecydowanie przesuwa ciało do granic możliwości. Do eksperymentu wcześniej sprawdził go lekarz i musiał być w doskonałej formie.

Jego samozadowolenie rozpoczęło się od kąpieli w gorącej słonej wodzie. Wypił 100 mililitrów wody zawierającej środek moczopędny (moczopędny) – jedyny płyn, który wziął w ciągu następnych 24 godzin. Aby jego ciało się nie rozpadło, Edgley nie zrezygnował z jedzenia: była owsianka zrobiona z proszku roślinnego, białka serwatkowego i jogurtu.

Spalanie tłuszczu: oszczędzaj 1 kilogram tłuszczu na tydzień

Spalanie tłuszczu: Wiele diet obiecuje cudowną utratę wagi w rekordowym czasie. Ale utrata masy ciała to nie to samo, co utrata tłuszczu. Przeciwnie, w przypadku większości diet tracisz wodę i masę mięśniową, dlatego później ważysz mniej. Więc co musisz zrobić, aby spalić jeden kilogram tłuszczu?

Spojrzenie na tabelę składników odżywczych pokazuje: 1 gram tłuszczu ma wartość odżywczą 9,3 kilokalorii (kcal), d. H. Aby spalić 1 kilogram tkanki tłuszczowej, musisz zużyć około 9000 kcal. Jednak ciało nie jest w stanie całkowicie spalić jedzenia. Nie wszystkie kalorie są wchłaniane. Strata trawienna wynosi około 2000 kcal, więc musisz zaoszczędzić około 7 000 kcal, aby pozbyć się jednego kilograma tłuszczu.
Podczas odchudzania zależy to od bilansu energetycznego

W tym celu musimy najpierw obliczyć dzienną podstawową przemianę materii. Dzięki formule „Harris Benedict” (patrz poniżej) możemy obliczyć przybliżoną wartość zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. 30-letni mężczyzna o masie ciała 80 kilogramów i wzroście 180 cm ma zatem podstawową przemianę materii wynoszącą 1 858,47 kcal; Kobieta w tym samym wieku, 165 cm wzrostu i wadze 67 kilogramów, zgodnie ze wzorem, osiąga podstawową konwersję 1 454,30 kcal.

Teraz musisz dodać obrót pracy do tej wartości, aby obliczyć dzienny obrót całkowity. Rotacja pracy zależy od tego, jak dużo się poruszasz w pracy i czasie wolnym. Za pomocą kalkulatora kalorii możesz określić przybliżone zapotrzebowanie na kalorie. W przybliżeniu otrzymujemy wartość 2,972 kcal dla naszego przeciętnego mężczyzny i 2,181 kcal dla naszej przeciętnej kobiety. Obliczenia zakładają głównie siedzący tryb życia i niewielki ruch.

Typowe problemy dietetyczne

Teraz możemy nadal liczyć na te wartości. Aby schudnąć, potrzebujesz ujemnego bilansu energetycznego. Więc albo muszę spalić mniej jedzenia lub więcej energii, więc ruszaj się więcej. Przeliczony na tydzień, co oznacza oszczędność 1000 kcal dziennie. I tu zaczynają się typowe problemy dietetyczne.
Uważaj na efekt jo-jo

Jeśli zjem 1000 kcal mniej dziennie niż potrzebuję, efekt jo-jo zagraża. Ciało myśli, że istnieje zagrożenie głodem, ale nie rekompensuje braku energii zgodnie z życzeniem. Spalanie tłuszczu faluje. Zamiast iść do rezerw tłuszczu, które byłyby niezbędne do przeżycia w potrzebie, ciało ogranicza metabolizm. To znaczy. To przede wszystkim główne narządy zasilane energią, zwłaszcza mózg. Wszystko inne działa na Sparflame, aby oszczędzać energię. Brak energii martwi ciało, spalając jego zasoby. Przede wszystkim pali białko mięśniowe. I to jest duża wada większości diet. Na skali, chociaż utrata masy ciała szybko pokazuje, ale zawartość tłuszczu w ciele jest zmniejszona tylko nieznacznie. Przede wszystkim tracimy masę mięśniową i wodę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here