Korzyści zdrowotne związane z dietą niskotłuszczową – Zdrowie i dieta

0
28

Diecie odchudzającej zwykle towarzyszy wzrost aktywności fizycznej, co również (ewentualnie) redukuje tkankę tłuszczową.

„Podczas ćwiczeń mięśnie najpierw spalają zmagazynowany glikogen, aby go zasilić” – mówi dr Burguera. „Intensywne ćwiczenia aerobowe trwają 30–60 minut, aby rozpocząć spalanie głównie tłuszczu. W przeciwnym razie rozpoczęcie spalania tłuszczu zajmuje co najmniej 60 minut umiarkowanej intensywności.

Zwiększenie masy mięśniowej przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Ponieważ zwiększa także tempo oddychania przez całe życie, wytwarza więcej dwutlenku węgla i dodatkowo redukuje tkankę tłuszczową. „Właśnie dlatego ćwiczenia są uważane za niezbędne uzupełnienie diety odchudzającej” – mówi dr Burguera.

„Odkryliśmy, że ci, którzy stosują skuteczną dietę, tracąc tłuszcz zamiast tkanki mięśniowej, są aktywni fizycznie”, mówi. „Podobnie jak ci, którym udało się utrzymać nową wagę.”

Dieta niskotłuszczowa

  Szukasz diety, która pomoże Ci spalić tłuszcz? Wypróbuj tę nową, prostą i skuteczną dietę, która rozkłada żywność na podstawie ich indeksu glikemicznego, w zależności od tego, jak korzystne lub wręcz przeciwnie, jest ich spożycie.

Czy kiedykolwiek próbowałeś skorzystać z indeksu glikemicznego żywności, aby schudnąć? Jeśli spróbujesz, możesz stracić do 1 kg na tydzień, a nawet czysty tłuszcz. Za pomocą indeksu glikemicznego pokarmy zawierające węglowodany dzielą się na kategorie w zależności od tego, jak bardzo podnoszą poziom cukru we krwi po ich spożyciu. Wybieramy więc produkty o niskim indeksie glikemicznym, które – w przeciwieństwie do tych o wysokim indeksie glikemicznym – nie zwiększają znacznie poziomu cukru w ​​organizmie, a jednocześnie mogą potencjalnie wypełniać nas znacznie dłużej (zwłaszcza gdy są bogate w błonnik). Poniżej należy unikać pokarmów „na czerwono”, tych na „pomarańczowo” można spożywać tylko podczas utrzymania wagi i moderacji diety, a te na „zielonym” są „kluczem” do odchudzania.

Badania z University of Sydney pokazują, że dieta o indeksie glikemicznym jest doskonałym rozwiązaniem do utraty zarówno tłuszczu, jak i wagi, ale także do obniżenia poziomu cholesterolu. Naukowcy poprosili 189 mężczyzn i kobiet w wieku od 18 do 40 lat o wypróbowanie różnych diet: niski indeks glikemiczny, wysoki indeks glikemiczny, ale kolejny niski poziom węglowodanów. Podczas gdy wszyscy stracili od 4,2% do 6,2% swojej wagi, osoby na diecie o niskim indeksie glikemicznym straciły o 80% więcej tłuszczu niż te na innych dietach.

Czy tłuszcz jest dobrym przewodnikiem ciepła? Jak spalić tkankę tłuszczową?

Co dzieje się z tkanką tłuszczową podczas diety? Zwykle odpowiedź brzmi: topi się, ale tak nie jest. Zamiast tego eliminujemy go poprzez pocenie się, oddawanie moczu i oddychanie!

Jak to może być? „Odpowiedź wiąże się z tym, w jaki sposób nasz organizm gromadzi niepotrzebne kalorie, które spożywamy” – dr Bartolome Burguera, profesor endokrynologii na Case Western Reserve University w Ohio.

Jak wyjaśnia, kiedy jemy więcej kalorii niż organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania, nadmiar jest gromadzony w ciele. W szczególności „niepotrzebna energia (kalorie) jest magazynowana w tkance tłuszczowej całego ciała w postaci trójglicerydów”, mówi. „Mniejsze ilości energii są magazynowane w wątrobie i mięśniach jako glikogen”.

Ciało wykorzystuje tę zgromadzoną energię, kiedy odpoczywamy, kiedy się poruszamy i kiedy jemy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here