Jak przygotować idealny hummus?

0
46

Hummus w diecie

Nie musisz wierzyć nam na słowo, że nasz ulubiony dip doskonale nadaje się do utraty wagi. W badaniu z 2014 r. Journal of Nutrition & Food Sciences zakończył badanie, które potwierdziło naszą opinię: dorośli, którzy spożywali próchnicę, byli „o 53% mniej podatni na otyłość” i „o 43% rzadziej mieli nadwagę lub otyłość”. Statystyki nie nie zatrzymuj się tam. W badaniu stwierdzono, że „spożywanie ciecierzycy / hummusa wiązało się z lepszym przyjmowaniem składników odżywczych, jakością diety i parametrami masy u osób dorosłych i należy je zachęcać”.

Przepis na hummus

Przetrzyj pierwsze siedem składników w robocie kuchennym, aż będą gładkie. Tahini, zimna woda, oliwa z oliwek, kminek, sól, czosnek i cytryna.

  1. Dodaj ciecierzycę. Można spłukać w ciepłej wodzie i osuszyć.
  2. Przecieraj przez 3-4 minuty lub do uzyskania gładkości. Tak, uruchom ten robot kuchenny! Po prostu idź dalej, aż hummus będzie ładny i gładki, zatrzymując się raz lub dwa razy, aby zeskrobać boki. Jeśli hummus wydaje się zbyt gęsty, dodaj dodatkową łyżkę stołową lub dwie wody.
  3. Smak i pora roku. Daj hummusowi smak i dodaj w razie potrzeby dodatkową sól, kminek i / lub sok z cytryny.
  4. Udekoruj i podaj. Przenieś go do miski do serwowania, dodaj dowolne dodatki, które chcesz i ciesz się !!

Dieta, a hummus

Z umiarem hummus może być bardzo zdrowym dodatkiem do diety, a niektóre badania wykazały nawet, że ci, którzy regularnie jedzą hummus, są bardziej skłonni do zdrowego jedzenia i mają mniejsze talie. New England Journal of Medicine stwierdził również w badaniu opublikowanym w 2013 r., Że 30% zawałów serca, udarów mózgu i śmierci z powodu chorób serca można by uniknąć, gdyby ludzie stosowali dietę śródziemnomorską bogatą w oliwę z oliwek i fasolę taką jak w hummusie.

Nic dziwnego, ponieważ tak wiele korzyści zdrowotnych pochodzi ze składników hummusu. Ciecierzyca jest bogata w białko, dzięki czemu możesz czuć się dłużej. Są również bogate w żelazo i błonnik pokarmowy, który jest doskonały dla zdrowia układu trawiennego. Oliwa z oliwek jest bogata w zdrowe jednonienasycone tłuszcze, co pomaga utrzymać zdrowe serce i zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.

Więc następnym razem pomiń sos ranczo i zamiast tego zjedz jedną z dwóch łyżek hummusu z kilkoma surowymi warzywami do zanurzenia, a będziesz mieć zdrową i pożywną przekąskę (choć uważaj na zawartość sodu, ponieważ niektóre komercyjnie przygotowane odmiany mogą być dość wysoka zawartość sodu).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here