Dieta na chore jelita

0
330

Czym są chore jelita?

IBD jest zaburzeniem, które powoduje przewlekłe, niekontrolowane zapalenie błony śluzowej jelit, które może wpływać na dowolną część przewodu żołądkowo-jelitowego (GI), powodując obrzęk, owrzodzenie, krwawienie oraz głębokie straty płynów i elektrolitów. Choroba Leśniowskiego-Crohna i wrzodziejące zapalenie jelita grubego są ogólnie znane jako IBD. Zarządzanie zaburzeniami równowagi wodno-elektrolitowej, niedoborami żywieniowymi, infekcjami, przewlekłym bólem i zaburzeniami obrazu ciała to tylko niektóre z celów dla profesjonalnego zespołu opieki zdrowotnej.

W tym artykule pomożemy Ci zrozumieć różnice między chorobą Leśniowskiego-Crohna a wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego i zadbać o pacjentów z tymi przewlekłymi stanami zapalnymi.

Dieta na chore jelita

Postępuj zgodnie z dietą o niskiej zawartości pozostałości, aby złagodzić ból brzucha i biegunkę.

  • Unikaj pokarmów, które mogą zwiększać wydajność stolca, takich jak świeże owoce i warzywa, śliwki i napoje zawierające kofeinę.
  • Zmniejsz koncentrację słodyczy w diecie, takich jak soki, słodycze i napoje gazowane, aby zmniejszyć ilość wody wciąganej do jelita, co może przyczyniać się do powstawania wodnistych stolców.
  • Zmniejsz spożycie alkoholu.
  • Spróbuj włączyć więcej kwasów tłuszczowych omega-3 do swojej diety. Tłuszcze te mogą działać przeciwzapalnie. Występują w rybach, w tym łososiu, makreli, śledziu i sardynkach.
  • Pacjenci często stwierdzają, że mniejsze, częstsze posiłki są lepiej tolerowane. Ten sposób jedzenia może pomóc zwiększyć ilość składników odżywczych, które otrzymujesz w ciągu dnia.
  • Rozważ przyjmowanie suplementów diety, jeśli apetyt jest słaby, a pokarmy stałe nie są dobrze tolerowane (patrz sekcja na temat zalecanych suplementów płynnych).

Jak dbać o układ pokarmowy?

Powszechnie wiadomo, że błonnik jest korzystny dla dobrego trawienia. Rozpuszczalne włókno pochłania wodę i pomaga zwiększyć objętość stolca. Nierozpuszczalne włókno działa jak gigantyczna szczoteczka do zębów, pomagając układowi trawiennemu utrzymać wszystko w ruchu. Rozpuszczalne włókno znajduje się w otrębach owsianych, roślinach strączkowych, orzechach i nasionach, podczas gdy warzywa, produkty pełnoziarniste i otręby pszenne są dobrym źródłem nierozpuszczalnego włókna.

Dieta bogata w błonnik została powiązana ze zmniejszonym ryzykiem chorób trawiennych, w tym wrzodów, refluksu, hemoroidów, zapalenia uchyłków i IBS. Prebiotyki to inny rodzaj błonnika, który karmi zdrowe bakterie jelitowe. Wykazano, że diety bogate w błonnik zmniejszają ryzyko stanów zapalnych jelit. Prebiotyki znajdują się w wielu owocach, warzywach i ziarnach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here