Zielona herbata, jako jedna z najzdrowszych herbat na świecie

0

Czym jest alkaloid w herbacie?

W herbatach parzonych polifenole są w dużej mierze odpowiedzialne za cierpkość, smak, który powoduje uczucie suchości na języku i gorycz. Termin polifenol po prostu odnosi się do kategoryzacji związków złożonych z wielu grup fenolowych, stąd nazwa polifenol. Związki te są metabolitami roślinnymi wytwarzanymi w celu obrony przed owadami i innymi zwierzętami i są najliczniejszymi związkami w herbacie. Polifenole zawierają aż 30–40% świeżo zerwanych liści herbaty i substancji stałych w likierze herbacianym. Polifenole pochodzą od aminokwasów przez światło słoneczne, dlatego herbata uprawiana w cieniu ma mniejsze stężenie polifenoli i wyższe stężenie aminokwasów. Pączek i pierwszy liść mają najwyższe stężenie polifenoli, a poziomy polifenoli zmniejszają się w każdym liściu przesunięcie w dół rośliny. Szacuje się, że w herbacie znajduje się około 30 000 związków polifenolowych. Istnieje kilka znanych kategorii polifenoli. Flawonoidy są prawdopodobnie najważniejszą kategorią; są przyczyną wielu oświadczeń zdrowotnych dotyczących herbaty, ponieważ zawierają one przeciwutleniacze.

Właściwości zielonej herbaty

Zielona herbata to coś więcej niż płyn.

Wiele związków roślinnych w liściach herbaty czyni go końcowym napojem, który zawiera duże ilości ważnych składników odżywczych.

Herbata jest bogata w polifenole, które mają działanie takie jak zmniejszenie stanu zapalnego i pomoc w walce z rakiem.

Zielona herbata zawiera około 30 procent wagowych polifenoli, w tym duże ilości katechiny zwanej EGCG. Katechiny są naturalnymi przeciwutleniaczami, które pomagają zapobiegać uszkodzeniom komórek i zapewniają inne korzyści.

Substancje te mogą zmniejszać powstawanie wolnych rodników w organizmie, chroniąc komórki i cząsteczki przed uszkodzeniem. Te wolne rodniki odgrywają rolę w starzeniu się i różnego rodzaju chorobach.

EGCG (galusan epigalokatechiny) jest jednym z najsilniejszych związków w zielonej herbacie. Został zbadany w leczeniu różnych chorób i może być jednym z głównych powodów, dla których zielona herbata ma tak silne właściwości lecznicze.

Zielona herbata zawiera również niewielkie ilości minerałów, które są ważne dla zdrowia.

Spróbuj wybrać markę zielonej herbaty o wyższej jakości, ponieważ niektóre marki o niższej jakości mogą zawierać nadmierne ilości fluoru.

Biorąc to pod uwagę, nawet jeśli wybierzesz markę niższej jakości, korzyści nadal znacznie przewyższają ryzyko.

Zielona herbata na odchudzanie – jak parzyć?

Jeśli lubisz herbatę i lubisz zdrowe napoje, dołączyłeś do grona pozostałych 158 milionów Amerykanów, którzy piją filiżankę każdego dnia. Szacuje się, że w ubiegłym roku ponad 80 miliardów – to prawda, miliard – porcji herbaty spożyli miłośnicy herbaty w Ameryce. To przekłada się na około 3,60 miliarda galonów.

Chociaż czarna herbata jest najbardziej popularna – stanowi około 84 procent całej konsumpcji herbaty – donosi się, że zielona herbata rośnie w znacznie większej ilości niż czarna. Domyślamy się, że wynika to z potencjalnej roli zielonej herbaty w odchudzaniu. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej sposobom picia zielonej herbaty w celu zmniejszenia masy ciała.

Czy zdrowe odżywianie może być tanie?

0

Jak odżywiać się tanio i zdrowo?

Jeśli chodzi o oszczędzanie pieniędzy w sklepie spożywczym, niezbędne jest planowanie.

Wykorzystuj jeden dzień w tygodniu, aby zaplanować posiłki na nadchodzący tydzień. Następnie zrób listę artykułów spożywczych, których potrzebujesz.

Pamiętaj również, aby zeskanować lodówkę i szafki, aby zobaczyć, co już masz. Z tyłu zwykle znajduje się wiele produktów spożywczych, które można wykorzystać.

Zaplanuj tylko zakup tego, o czym wiesz, że zamierzasz użyć, aby nie wyrzucić dużej ilości tego, co kupujesz.

Tanie i zdrowe obiady

Obierz i drobno posiekaj czosnek. Przytnij i z grubsza posiekaj seler naciowy i brokuły.

Zrywaj liście mięty, a następnie drobno posiekaj większość z nich, oszczędzając kilka dziecięcych liści do ozdobienia.

Rozgrzej odrobinę oleju na patelni, a następnie zmiękcz czosnek i seler na około 2-3 minuty, a następnie dodaj brokuły i wywar.

Kontynuuj gotowanie przez kolejne 5 minut, a następnie przygotuj garść mięty w robocie kuchennym.

Doprawić i podawać, a następnie rozsypać na ricottę i rozsypać zarezerwowanymi liśćmi mięty.

Tanie i zdrowe przepisy na co dzień

Gotuj słodkie ziemniaki we wrzącej, osolonej wodzie przez 5-7 minut, aż będą miękkie. Odcedzić dobrze, a następnie odłożyć na bok. W międzyczasie rozgrzej olej na dużej patelni, a następnie dodaj kurczaka i cebulę. Gotuj przez 5-6 minut, aż kurczak się zrumieni i ugotuje. Wymieszaj pastę curry, gotuj przez 1 minutę, dodaj pomidory, a następnie gotuj przez kolejną minutę.

Wlać 100 ml wrzącej wody i dobrze wymieszać. Gotować na wolnym ogniu przez 5 minut, dodać szpinak, a następnie gotować przez 2 minuty, aż zmięknie. Złożyć ziemniaki i podgrzać. Podawać z ryżem i pieczywem naan.

Choroby wynikające z podwyższone poziomu cholesterolu

0

Skutki złego cholesterolu

Kiedy masz zbyt dużo cholesterolu LDL w organizmie, może on gromadzić się w tętnicach, zatykając je i zmniejszając ich elastyczność. Stwardnienie tętnic nazywa się miażdżycą. Krew nie przepływa również przez sztywne tętnice, więc twoje serce musi ciężej pracować, aby przepchnąć przez nie krew. Z biegiem czasu, gdy płytka gromadzi się w tętnicach, możesz rozwinąć chorobę serca.

Nagromadzenie płytki w tętnicach wieńcowych może zakłócać dopływ krwi bogatej w tlen do mięśnia sercowego. Może to powodować ból w klatce piersiowej zwany dławicą piersiową. Dławica piersiowa nie jest zawałem serca, ale jest tymczasowym zaburzeniem przepływu krwi. To ostrzeżenie, że istnieje ryzyko zawału serca. Kawałek płytki nazębnej może ostatecznie odłamać się i utworzyć skrzep lub tętnica może się nadal zwężać, co może całkowicie blokować przepływ krwi do serca, prowadząc do zawału serca. Jeśli proces ten zachodzi w tętnicach dochodzących do mózgu lub w mózgu, może to prowadzić do udaru mózgu.

Płytka nazębna może również blokować przepływ krwi do tętnic, które dostarczają krew do przewodu pokarmowego, nóg i stóp. Nazywa się to chorobą tętnic obwodowych (PAD).

Jak skutecznie obniżyć cholesterol?

Zmniejszyć tłuszcze nasycone. Nasycone tłuszcze, znajdujące się głównie w czerwonym mięsie i pełnotłustych produktach mlecznych, podnoszą całkowity cholesterol. Zmniejszenie spożycia tłuszczów nasyconych może obniżyć poziom cholesterolu lipoprotein o niskiej gęstości (LDL) – „złego” cholesterolu.

Wyeliminuj tłuszcze trans. Tłuszcze trans, czasami wymienione na etykietach żywności jako „częściowo uwodorniony olej roślinny”, są często stosowane w margarynach i kupowanych w sklepach ciasteczkach, krakersach i ciastach. Tłuszcze trans podnoszą ogólny poziom cholesterolu. Urząd ds. Żywności i Leków zakazał stosowania częściowo uwodornionych olejów roślinnych do 1 stycznia 2021 r.

Jedz pokarmy bogate w kwasy tłuszczowe omega-3. Kwasy tłuszczowe omega-3 nie wpływają na cholesterol LDL. Mają jednak inne korzystne dla serca korzyści, w tym obniżenie ciśnienia krwi. Pokarmy zawierające kwasy tłuszczowe omega-3 to łosoś, makrela, śledź, orzechy włoskie i siemię lniane.

Zwiększyć rozpuszczalne włókno. Rozpuszczalny błonnik może zmniejszać wchłanianie cholesterolu do krwioobiegu. Błonnik rozpuszczalny znajduje się w takich produktach spożywczych, jak płatki owsiane, fasola, brukselka, jabłka i gruszki.

Dodaj białko serwatki. Białko serwatkowe, które znajduje się w produktach mlecznych, może stanowić wiele korzyści zdrowotnych przypisywanych nabiałowi. Badania wykazały, że białko serwatki podawane jako suplement obniża zarówno poziom cholesterolu LDL, jak i cholesterolu całkowitego, a także ciśnienie krwi.

Dieta cholesterolowa

Zmiany w stylu zdrowego dla serca obejmują dietę obniżającą poziom cholesterolu. Jednym z przykładów jest plan jedzenia DASH. Kolejną jest dieta Therapeutyczna zmiana stylu życia, która to zaleca.