Pieczony topinambur

Pieczony topinambur

Uwielbiam proste i szybkie przepisy. Czasami nie warto kombinować, wystarczy podkręcić naturalny smak danego produktu i gotowe! Od smaku pieczonego topinambura jest uzależniona, mogłabym jeść go na okrągło ale… trzeba z tym uważać, bo nasze jelita mogą nie udźwignąć takiej dawki szczęścia :). Topinambur składa się z około 18 procent inuliny, czyli naturalnego prebiotyku. Jest zatem świetną pożywką dla dobrych bakterii, które zasiedlają nasze jelito.

Jedni będą w stanie zjeść mniejszą, drudzy większą porcję. Trening uczyni z naszych jelit mistrza 🙂

UWAGA – ciężko będzie się opamiętać!

PIECZONY TOPINAMBUR

vegan, bez cukru, bez glutenu

Składniki:

– 500 g topinambura

– 3 łyżki oleju kokosowego w formie płynnej lub oliwy z oliwek

– 2 ząbki czosnku

– sól

 

Jak przygotować?

  1. Topinambur dokładnie myjemy (nie obieramy) oraz kroimy wzdłuż, przekładamy do miski
  2. Dodajemy płynny olej, drobniutko pokrojony czosnek i sól, całość dokładnie mieszamy
  3. Topinambur pieczemy w 170 stopniach w termoobiegu do momentu aż będzie przyrumieniony i mięciutki i lekko zarumieniony


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *