Ciastka bez cukru, glutenu i laktozy

Ciastka bez cukru, glutenu i laktozy

Niebawem minie pół roku odkąd nie jem cukru, nie oznacza to jednak, że nie jem słodkości!
Faktycznie przygotowuję je rzadko, ale dzięki temu staram się, żeby były one wyjątkowo pyszne! Dodatkowo muszą spełniać kilka kryteriów, żeby nie podrażnić jelit:
– nie zawierać cukru
– nie zawierać laktozy (np. mleka, masła, jogurtu)
– nie zawierać glutenu

Dzisiejszy deser spełnia wszystkie te trzy warunki, dodatkowo w jego składzie nie ma jajek, więc mogą jeść go również weganie.

CIASTKA OWOCOWE

vegan, bez cukru, bez glutenu

Składniki:
– 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
– pół szklanki mleka roślinnego
– pół szklanki mąki gryczanej
– 2 łyżeczki mielonego siemienia lnianego
– 3 szczypty cynamonu
– garstka namoczonych rodzynek
– mała gruszka
– małe jabłko (np. szara reneta)
– szczypta sezamu do dekoracji
– ewentualnie łyżeczka melasy buraczanej

Jak zrobić?
1. Do ugotowanej kaszy jaglanej wlałam mleko sojowe i ewentualnie melasę buraczaną, całość dokładnie zblendowałam na gładką masę
2. Do masy dosypałam mąkę gryczaną, siemię lniane, rodzynki i cynamon, wszystko wymieszałam łyżką
3. Zwilżonymi rękoma uformowałam małe kulki, położyłam je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia lekko posmarowanym olejem rzepakowym. Następnie spłaszczyłam. Ciasto może się lepić do rąk, wtedy trzeba bardziej je zwilżyć.
4. Na wierzch położyłam pokrojone w małą kostkę jabłka i gruszki
5. Na koniec ciastka posypałam sezamem
6. Ciasteczka piekłam przez 40 min w 180 stopniach – góra-dół, koniecznie muszą być przyrumienione, to daje gwarancję, że będą pysznie chrupać 🙂

Najlepiej smakują jeszcze ciepłe , wyjęte prosto z piekarnika!

*Przepis ten dostosowany jest do moich wyników testów nietolerancji pokarmowej. Jeśli w Twoim przypadku, któryś ze składników będzie nie do zaakceptowania, wystarczy go podmienić.



9 thoughts on “Ciastka bez cukru, glutenu i laktozy”

    • Nie robiłam ich jeszcze z mąki kokosowej, ale sądzę, że nie będzie problemu. Ja bym jej dała jednak mniej niż gryczanej – mąka kokosowa jest bardziej absorbująca i potrzebuje więcej wilgoci. Olu daj znać jak Ci wyszły 🙂

  • Pierwsza pozycja i dyskryminuje mnie juz do ich jedzenia jednak to że nie ma cukru i wielu innych rzeczy niestety nie oznacza że każdy bedzie mógł zjeść 🙁 mam insulinoopornosc i kasza jaglana nie wchodzi w gre melasa również nie. niby nic nie ma w tych ciastkach a i tak nie mozna co za zycie 😛

  • Zrobilam, ale dodałam lnianej maki i zblendowalam rodzynki oraz żurawinę. Nie wyszło. W srodku ciapaja. :)))))) ;-)))))) jak myslisz – przez zblendowanie czy mąkę? Pozdrawiam ciepło

    • Oj z lnianej mogły wyjść za bardzo „glutkowate”, poza tym nie warto podgrzewać mąki lnianej, traci ona swoje właściwości. Spróbuj według przepisu 🙂

      • Na opakowaniu bylo napisane, ze jest doskonala rowniez do ciast. Pewnie na zasadzie dodatku. Sliczne dzieki! A migdałowa? Jakie generalnie do ciast? Pozdrawiam:-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *